مجموعه فیلم های آموزش Windows Azure (قسمت دوم)

.

ممکن است تا به حال در مورد تکنولوژی ابر و Azure چیزهایی شنیده باشید. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به Azure داشته باشیم، توضیحات زیر که توسط یکی از کارمندان ایرانی مایکروسافت، در سایت برنامه نویس آمده است،بسیار مفید واقع خواهد شد.

آزور (که آژر تلفظ می شود) یک نوع سیستم عامل جدید است که تا حدودی همانند سیستم عامل سرور عمل می کند اما در اصل یک سیستم عامل اینترنتی به حساب می آید. مایکروسافت قصد دارد  سرورهایی  را در نقاط مختلف جهان راه اندازی کند که AZURE در این مکانها نگهداری و اجرا خواهد شد. با این عمل مایکروسافت قسط دارد تا سرور های کوچک در نقاط مختلف جهان را حذف کرده و با ارائه ضمانت اطلاعات شرکت ها و سیستم های مختلف را نگهداری کند. این کار نه تنها موفقیت بالایی در برنامه نویسی است بلکه امکان مبارزه با گرم شدن زمین را هم فراهم می کند چرا که مصرف برق این سیستم ها از مجموع سرورهایی که می تواند خاموش شود بسیار کمتر است. همچنین برای کاربران اجرای نرم افزارشان در ابر با ابرپردازنده ها بسیار ارزانتر و سریعتر خواهد بود از اجرای آن در یک یا چندین سرور داخلی. همچنین AZURE مشکل هماهنگ کردن چندین سرور در مکانهای مختلف را حل خواهد کرد. چرا که هر کجا که دسترسی به اینترنت باشد AZURE قابل دسترس است و نرم افزار در دسترس خواهد بود.

با این توصیفات، اگر بخواهیم همگام با تکنولوژی روز گام برداریم، چاره ای نداریم تا از همین حالا به فراگیری Azure بپردازیم.

ما برای شما در چندین قسمت، فیلم های آموزشی مرتبط با Cloud و Azure را قرار خواهیم داد، تا کمکی هرچند کوچک، برای پیشرفت جوانان تیزهوش کشورمان کرده باشیم.

ذکر این نکته ضروری است که مجموع قسمت های ارائه شده، منبع بسیار کاملی برای شما عزیزان خواهد بود.

مباحثی که در این قسمت (قسمت ۲) فرا می گیرید:

۱- مقدمه ای بر ذخیره سازی داده در ابر به سه روش tables, blobs, and queues

۲- توسعه نرم افزار در Azure

برای دانلود و مشاهده ی جزئیات، به ادامه مطلب مراجعه کنید.


—————————–

تعداد فیلم: ۲

حجم کل: ۴۳ مگابایت

مدت زمان: ۲۲ دقیقه

زبان: انگلیسی

دانلود فیلم اول

دانلود فیلم دوم

Share

مطالب مرتبط

*

*

Top