..."/>

دانلود فیلم آموزش برجسته سازی سه بعدی در After Effects

.

.

.

.

مجموعه آموزشی امروز، آموزشی جذاب برای کاربران نرم افزار افترایفکت خواهد بود! در این مجموعه آموزشی با نحوه سه بعدی سازی فیلم ها به صورت مختصر آشنا خواهید شد.

برای آشنایی بیشتر با این موضوع، مطالب جالبی را از دو سایت aftab.ir و itna.ir در ادامه آورده ایم که امیدواریم مفید واقع شود.

.

فیلم سه بعدی

یک فیلم سه بعدی یاS۳D) stereoscopic ۳D) فیلم متحرکی است، که عمق تصویر به آن اضافه شده است. با اقتباس از عکاسی، در ساخت این نوع فیلم از نوعی دوربین تصویربرداری متحرک استفاده می شود که تصاویر را از دو دیدگاه ثبت می کند. برای نمایش این نوع فیلم، از نوعی سخت افزار و عینک های خاص استفاده می شود که درک عمق تصویر را افزایش می دهند.پیسیلرنینگ یک فیلم سه بعدی با روش های مختلفی تولید می شود. در هر روش، از نوعی عینک خاص برای تماشای فیلم استفاده می شود. در سیستم های جدید تولید فیلم های سه بعدی ، برای تماشای فیلم، نیازی به استفاده از عینک نیست. رایج ترین شیوه های تولید و پخش یک فیلم سه بعدی عبارت است از:

● فرآیند Anaglyph) Anaglyph processing)

فرآیند استفاده از عینک های سبز.قرمز یا آبی.قرمز برای تماشای فیلم. این روش متداول ترین روش ارائه تصاویر سه بعدی سینمایی است که در آن از عینک برجسته نما برای دیدن تصاویر برجسته متحرک استفاده می شود. در این فرآیند، با اضافه کردن نور و از طریق فیلتر کردن رنگ ها، دو تصویر ضبط شده تنظیم می شوند. سپس این دو تصویر با رنگ های مکمل مشابه، بر کاغذ سفید چاپ می شوند. عینک های مجهز به فیلتر رنگی، فیلتر شدن رنگ های تصاویر را لغو می کنند و با اضافه کردن رنگ های مکمل به رنگ های موجود، تصاویر را عمق می بخشند.

● سیستم متمرکزکننده نور (polarization light system)

در این روش برای ارائه یک تصویر متحرک برجسته، دو تصویر ضبط شده بر روی یک کاغذ ثبت می شوند؛ اما از دو فیلتر مجزا که برای متمرکز کردن نور در نظر گرفته شده اند، عبور می کنند. بیننده برای دیدن تصویر، از عینکی استفاده می کند که مجهز به دو فیلتر متمرکز کننده نور به صورت مجزاست. در این فرآیند، یک تصویر واحد از دو زاویه افق متفاوت به هر دو چشم نمایش داده می شود؛ اما از آنجا که هر یک از فیلترهای این عینک، تنها نوری را که در قطب مشابه متمرکز شده است از خود عبور می دهد، هر چشم یک تصویر متفاوت می بیند.

● روش گرفتگی (Eclipse method)

در Eclipse method یا روش گرفتگی، یک شاتر مکانیکی، نور یک چشم را در حالی که تصویر مربوط به چشم دیگر در حال پخش می باشد، قطع می کند. Projector بین تصاویر مربوط به چشم راست و چشم چپ در حرکت است پی سی لرنینگ و شاتر را با توجه به تصاویر موجود بر روی پرده باز و بسته می کند. برای تماشای فیلم هایی که با این روش پخش می شوند، باید از عینک های LCD shutter استفاده کرد. شیشه های این عینک حاوی نوعی کریستال مایع است که نور را از طریق هماهنگی با تصاویر روی صحنه، به صورت متوالی قطع و وصل می کند.

● فناوری تداخل فیلتر (interference filter technology)

در این روش از عینک هایی استفاده می شود که طول موج های خاصی از رنگ های قرمز، آبی و سبز را برای چشم راست، و طول موج های دیگری از همین رنگ ها را برای چشم چپ به طور مجزا، فیلتر می کند. فیلتر این طول موج های خاص برای هر چشم، به بیننده اجازه می دهد که تصویر متحرک را به صورت برجسته ببیند.

● اثر pulfrich (یاpulfrich effect)

چشم انسان در نور کم، پردازش کندتری دارد. اثر pulfrich با اقتباس از این پدیده انسانی، تصاویر برجسته متحرک خلق می کند.

● تفکیک طیفی (spectral separation)

برای تماشای فیلم هایی که به این شیوه پخش می شوند، از نوعی عینک استفاده می شود که شیشه های مجهز به فیلم هولوگرافی دارد. وجود این فیلم در این شیشه ها، باعث ایجاد اثری مانند اثر یک منشور می شود که نور را تفکیک می کند. در تفکیک طیف های نور، اشیا با طیف نور قرمز، جلوتر و اشیا با طیف نور آبی، دورتر تلقی می شوند و به این شکل، تصاویر عمق پیدا می کنند.

● lenticular screen&Barrier screen

در این روش ها نیازی به استفاده از عینک برای تماشای فیلم نیست. در این روش از صفحه نمایشِ راه راه که نور را در زوایای حاد منعکس می کند، استفاده می شود. برای دیدن تصاویر بیننده باید در زاویه ای تنگ، تقریباً عمود بر صفحه بنشیند. بنابراین این روش دارای محدودیت بسیاری در تعداد مخاطبین و اندازه سالن نمایش می باشد.

● Autostereoscopic system

شیوه های جدید پخش فیلم های سه بعدی ، Autostereoscopic نامیده می شود. در این روش نیازی به استفاده از عینک برای تماشای فیلم نیست. به دلیل مشکلات فنی زیاد، از زمان ساخت اولین فیلم ۳D در حدود ۱۰۰ سال پیش تاکنون، هنوز هیچ سیستم فنی کاملی برای پخش فیلم های سه بعدی شناخته نشده است. پیسیلرنینگ اما به دلیل پیشرفت چشمگیر ۳D، این فناوری تنها مخصوص نمایش های سینمایی در سالن های خاص نمی باشد و برنامه های تلویزیونی، فیلم های ویدیویی و بازی های کامپیوتری هم می توانند از این فناوری در پخش استفاده کنند.

.

.

در این مجموعه آموزشی تقریبا ۳ ساعته، شما با مبانی سه بعدی سازی به همان روش مرسوم Anaglyph processing آشنا می شوید. این مجموعه آموزشی از ۲۰ فصل تشکیل شده است که در ادامه می آیند:

.

 

 

۱٫ Introduction and Project Overview

۳٫ Setting up the Zero Parallax

۵٫ Creating a camera dolly system and separation controls

۷٫ Cleaning up the project and adding render comps

۹٫ Building a Safe Stereo visualization tool

۱۱٫ Cleaning up the final Stereo rig for easier animation

۱۳٫ Analyzing the different filter types

۱۵٫ Compositing Stereo pair renders from Maya

۱۷٫ Importing 3D layers from Photoshop into After Effects

۱۹٫ Tying together the Photoshop 3D Controllers

 

۲٫ Creating an Anaglyphic Stereo set-up

۴٫ Building a control system to edit the Zero Parallax point

۶٫ Building a center camera rig

۸٫ Applying Safe Stereo rules to control maximum disparity

۱۰٫ Creating a visualization representation of the Safe Zone

۱۲٫ Defining Stereoscopics

۱۴٫ Covering the rules of Safe Stereo

۱۶٫ Preparing an OBJ in Maya for use in Photoshop

۱۸٫ Setting up the Stereo rig to work with Photoshop 3D layers

۲۰٫ Color correcting for Anaglyph renders

.

برای مشاهده جزئیات و دانلود این مجموعه آموزشی، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

———————-

حجم فیلم: ۸۸۳ مگابایت

زبان: انگلیسی

پسورد:www.p30learning.com

.

لینک دانلود مستقیم با قابلیت resume از سرور اختصاصی سایت

برای دانلود کلیک کنید

—————————————-

.

Share

مطالب مرتبط

3 نظر

  1. عارف ۰۴ فروردین ۱۳۹۰۰۴ فروردین ۱۳۹۰ گفته:

    با سلام و موفقیت فراوان برای شما
    خیلی ممنون از گذاشتن آموزش جدید
    می خواستم اگه ممکنه آموزش بالا بردن کیفیت فیلم رو در افتر افکت بزارین
    ضمنا چرا دو مجموعه آخر ۳dmax رو نمی زارین
    با تشکر فراوان

  2. hamid ۰۴ فروردین ۱۳۹۰۰۴ فروردین ۱۳۹۰ گفته:

    چرا لینک های این آموزش هنوز درست نشده؟

    • مدیر سایت ۰۴ فروردین ۱۳۹۰۰۴ فروردین ۱۳۹۰ گفته:

      با سلام
      مشکل برطرف شد.
      با تشکر

*

*

Top